

Italeri plastikový model letadla Macchi MC.205 Veltro v měřítku 1:32 ke slepení. Délka 276 mm, stavební obtížnost 5.
Pouze plastikový model ke slepení, obtisky.
Italeri plastikový model letadla Macchi MC.205 Veltro v měřítku 1:32 ke slepení. Délka 276 mm, stavební obtížnost 5.
Macchi M.C. 205 Veltro je považován za nejlepší italskou stíhačku druhé světové války. Vývoj verze "Folgore" si zachoval vynikající aerodynamický design svého předchůdce a byl vybaven, podobně jako další stíhačky z „řady 5“, německým motorem Daimler-Benz DB605. Tento výkonný dvanáctiválcový motor, který byl také vyráběn na základě licence společností Fiat, umožnil Veltro dosáhnout maximální rychlosti 640 km/h. Rychlé, obratné a dobře vyzbrojené letadlo disponovalo dvěma 12,7mm kulomety v přídi a dvěma 20mm kanóny v křídlech, díky čemuž bylo schopné bojovat na stejné úrovni s nejlepšími spojeneckými stíhačkami té doby, jako byl například americký P-51 Mustang. Do služby v Regia Aeronautica vstoupilo na počátku roku 1943. Po uzavření příměří 8. září bylo až do konce konfliktu využíváno jak leteckými jednotkami Italské sociální republiky, tak Italským spolubojovnickým letectvem.