Hangar 9 Fokker D.VII 2.2m 30-60cc ARF
Nejlepší německý stíhač z konce Velké války, Fokker D.VII o rozpětí 2,2m, nabízí Hangar9 jako RC model ARF. Lehká celodřevěná konstrukce, potažené díly s hotovým zbarvením, výlisky kulometů, figurka pilota, přístrojová deska a kola o průměru 200mm. Doporučen je benzínový motor 50- 60ccm.
Charakteristika
Nejlepší německý stíhač z konce Velké války Fokker D.VII o rozpětí 2,2m, nabízí Hangar9 jako RC model ARF. Lehká celodřevěná konstrukce, potažené díly s hotovým zbarvením, výlisky kulometů, figurka pilota, přístrojová deska a kola o průměru 200mm a další jsou obsahem stavebnice. K pohonu modelu je doporučen benzínový motor o objemu 50-60ccm.
Každý, kdo se zajímá o historii letectví a o První světovou válku, nemůže vynechat jeden z nejvýkonnějších stíhačů války, Fokker D.VII. Byl navržen Reinholdem Platzem v továrně Anthony Fokkera a nasazen do bojů na konci První světové války, používán byl i po jejím skončení. Při jeho nasazení na frontě v roce 1918 se ukázalo, že je lepší než tehdejší stíhací letouny spojenců. Toto letadlo charakterizovalo použití samonosné konstrukce křídel s tlustým profilem, namísto křídel s tenkým profilem vyztužených dráty. Výsledkem byla pevnější křídla s větším vztlakem. Přes relativní zastaralost motoru Mercedes, podával letoun vynikající výkony a bezpečně a lehce se ovládal. Fokker D.VII byl nasazen na začátku května 1918. Stroj se stal tak oblíbeným, že vzniklo i rčení „Z průměrného pilota udělá dobrého a z dobrého eso“.
Nyní si můžete i vy zkusit pilotáž RC modelu Fokker D.VII. Ve stavebnici jsou hotové sestavené a potažené díly modelu. Ty je potřeba sestavit podle manuálu a vybavit model vaším RC vybavením, pohonnou jednotkou a vším potřebným příslušenstvím. Všechny díly jsou připraveny k montáži, včetně vzpěr, dílů podvozku a součátí příslušenstvní. Pro dokončení je potřeba si připravit 6-kanálovou RC soupravu, 6 ks standardních serv (5ks u el. verze), motor spalovací benzínový nebo elekro pohon (motor, regulátor, baterie). K lepení si připravte 2-složkové Epoxy a CA lepidlo, k montáži běžné nářadí.
Vlastnosti modelu Foker D.VII
- Lehká konstruce z lehké laserem vyřezané balsy a překližky
- Dvoudílné spodní křídlo s hliníkovou trubkou pro snadný transport a montáž
- Výlisek repliky motoru je připraven k instalaci
- Hotové dřevěné ocasní plochy
- Originální odpružený hlavní podvozek s křídlem a zbarvením
- Tří-dílné horní křídlo zjednodušuje montáž letadla
- Kokpit je vybaven přístrojovou deskou a pilotem
- Připraveny makety kulometů pro větší realismus
- Velký vrchní kryt pro snadný přístup k elektronice a bateriím
- Obsaženy jsou 200mm kola hlavního podvozku
- Funkční vzpěrový systém
- Nabarvené laminátové díly
- Navrženo pro montáž benzínového motoru a elektromotoru
- Potažen autentickou potahovou fólií Hangar 9 UltraCote
- Součástí dodávky je kompletní montážní příslušenství
Volba pohonné jednotky
Model lze osadit jak spalovacím motorem tak elektro motorem. Dvouplošníky jsou obecně náročnější na pohonnou jednotku než jednoplošníky a motor je vhodné volit raději výkonnější. Při letové hmotnosti modelu cca 12kg lze doporučit spalovací motor o objemu 50-60ccm, který bude mít odpovídající rezervu výkonu i při létání ve větru. Při volbě elektropohonu je vhodné použít motor cca od 3500W s odpovídající sadou baterií.
Maketa motoru
Každý pořádný model historického stroje musí mít motor, kabinu a pilota. Aby vzhled modelu odpovídal předloze, je stavebnice modelu Fokker D.VII vybavena výliskem vrchní části motoru s výfuky a bočními krycími panely s žaluziemi odvětrání. Tyto doplňky patří k základním charakteristickým znakům letadla.
Makety zbraní
Letadla z období Velké války měla výzbroj až na malé výjimky namontovanou vně trupu. Mělo to své výhody v dobrém chlazení a přístupu k obsluze. Kulomety bývaly poměrně nepolehlivé a občas se zasekávaly, pilot pak musel rychle uvolnit náboj a obnovit jeho funkci. Model má makety kulometů v prostoru před pilotem.
Instalace elektroniky
V trupu modelu je dostatek místa k instalaci serv, přijímače a baterií, pohodlně se lze dostat ke všem komponentům. Díky odnímacímu krytu na horní straně trupu je k dispozici velký a dobře přístupný prostor.
Vybavení kabiny
Kokpity tehdejších stíhacích letounů byly otevřené a přístrojová deska často byla vystavena povětrnostním vlivům. D.II měl nesčetné varianty přístrojového vybavení a přístroje byly často montovány na různých držácích. Model obsahuje zjednodušenou formu přístrojové desky, která dokumentuje základní vybavení.
Figurka pilota
V otevřeném prostoru kokpitu nesmí chybět pilot, v balení je k dispozici figurka která vypadá velmi věrně a znázorňuje sedícího pilota.
Doporučujeme koupit
Vybavení pro spalovací motor:
- Benzínový dvou nebo čtyřtaktní motor
- Baterie zapalování
- Vypínač zapalování
- Vhodná vrtule
- Min. 6-kanálová RC souprava
- Baterie přijímače
- Serva kormidel a plynu
- Prodlužovací kabely
Vybavení pro elektro motor:
- Střídavý motor min. 3500W
- Střídavý regulátor
- Sada pohonných baterií
- Vhodná vrtule
- Min. 6-kanálová RC souprava
- Alternativně baterie přijímače
- Serva kormidel
- Prodlužovací kabely