

Model Zvezda 7016 ekranoplánu A-90 „orlyonok“ ke slepení. Měřítko 1:144; délka 40,1 cm. Balení obsahuje: 38 dílků ke slepení.
Model Zvezda 7016 ekranoplánu A-90 „orlyonok“ ke slepení. Měřítko 1:144; délka 40,1 cm. Balení obsahuje: 38 dílků ke slepení.
A-90 Orlyonok byl dopravní prostředek využívající dynamického přízemního efektu, který navrhla konstrukční kancelář Rostislava Alexejeva, autora slavných vysokorychlostních křídlových člunů pro osobní přepravu, jako byly Raketa, Meteor a další. Orlyonok měl sloužit pro vysazování jednotek s operačním dosahem 1500 km a rychlostí až 500 km/h. Ekranoplán má totiž rychlost jako letadlo, jeho značná nosnost má však blíže k lodím. Přední část Orlyonoku lze po stranách otevřít a na jeho palubu se tudy může vtěsnat až 200 plně vybavených vojáků námořní pěchoty nebo dvě obrněná vozidla (tanky, obrněné osobní transportéry nebo bojová vozidla pěchoty). Pro A-90 nejsou hrozbou námořní miny ani jiné překážky, neboť při svém pohybu letí několik metrů nad vodní hladinou nebo jiným relativně plochým povrchem a může také přistát i na pláži. Celkem se postavily tři takové ekranoplány, z nichž první vstoupil do služby u sovětského námořního letectva v roce 1977.
Model Zvezda 7016 ekranoplánu A-90 „orlyonok“ ke slepení. Měřítko 1:144; délka 40,1 cm. Balení obsahuje: 38 dílků ke slepení.