Losi Motorka Promoto-MX 1:4 RTR, FXR
RC model krosové motorky Losi Promoto-MX v měřítku 1:4, která vypadá a funguje stejně jako skutečná. Výkonný střídavý pohon udělí motorce rychlost až 65 km/h. Integrovaný setrvačník, funkční přední brzda, náhon řetězem, realistické zpracování vč. figurky jezdce.
Obsah balení
Obsahem balení je sestavený RC model motocyklu Losi Promoto-MX 1:4 RTR, Pro Circuit s nainstalovanými komponenty: střídavý motor Firma 3652 3800kv , regulátor Firma 85A Smart - Promoto-MX, přijímač DSMR 6CH - ProMoto, servo řízení S620PM ProMoto MG, servo přední brzdy SX108PM ProMoto Micro MG, jednotka setrvačníku. V balení je Spektrum DX3 DSMR Smart vysílač ProMoto a 4x AA baterie do vysílače. Návod CZ a manuál EN, DE, FR, IT.
Charakteristika
Losi Promoto-MX Motorcycle 1:4 je první dálkově řízený model motocyklu, který v sobě precizně skloubí autentický jízdní zážitek a detailní zpracování s realistickým vzhledem. Dlouho očekávaný sen všech fandů motokrosu je zde!
RC model motorky Promoto-MX má skvěle zpracován nejen maketový vzhled stroje s úzkým rámem, figurkou jezdce a oficiálně licencovanou grafikou, ale i technicky zvládnuté bezpečné realistické ovládání motorky s vysokým výkonem střídavého pohonu. To vše díky jedinečnému spojení mechanické a elektronické technologie, vyvinuté speciálně pro Promoto-MX. Dodává se bez baterie a nabíječe.
Elektronika Promoto-MX obsahuje motor 2700Kv a ocelový setrvačník, které jsou namontovány ve středu rámu. Motor roztáčí setrvačník na více než 22000 otáček za minutu, aby vytvořil gyroskopický moment pro bezpečnou a stabilní jízdu. Mezitím patentovaná technologie Spektrum MS6X přebírá signál z vysílače DX3PM a přikazuje motocyklu Promoto-MX, aby se nakláněl a řídíl s nebývalou rovnováhou a jemností.
Mechanická konstrukce modelu je stejně působivá. Tým konstruktérů Losi studoval geometrii odpružení skutečného motocyklu, aby Promoto-MX poskytl stejné jízdní vlastnosti v terénu i na silnici. Proměnlivá tuhost zadního odpružení poskytuje vynikající přilnavost a zabraňuje pádu na doraz při doskoku. Zcela nová konstrukce přední vidlice s vnitřní pružinou a tlumičem umožňuje nastavit tuhost tlumení změnou viskozity oleje a také nastavení světlé výšky. Inovativní brzdný systém předních a zadních kol, poskytuje motocyklu působivou brzdnou sílu a zkracuje brzdnou dráhu na polovinu, pokud by se použila pouze zadní brzda.
Špičková elektronika a mechanická konstrukce jsou důvodem, proč Promoto-MX funguje daleko lépe, než všechny ostatní RC motocykly. Pro fanoušky závodních RC strojů a motokrosu, bude Promoto-MX zcela novým zážitkem s jedinečným stylem a dynamikou jízdy.
PATENTOVANÁ TECHNOLOGIE SPEKTRUM MS6X
Nový vysílač Spektrum DX3PM a přijímač SR6300PM se spojují s patentovanou technologií MS6X pro zbrusu nový typ řízení. Řidiči Promoto-MX mohou díky této technologii dynamicky projíždět zatáčky ve vysoké i nízké rychlosti a skákat na skocích jako skutečné krosové motocykly.
JÍZDNÍ REŽIMY
Model DX3PM má tři naprogramované jízdní režimy, mezi kterými můžete libovolně přepínat během jízdy, pomocí kolébkového přepínače na vysílači.
- Režim Dirt – vhodný pro jízdy v terénu a na trávě. Tento režim má ochranu proti proklouznutí kol, která zabraňuje převrácení při opětovné trakci a zrychlení.
- Street Mode — vhodný pro jízdy na tvrdých rovných površích. V tomto režimu elektronika zaznamená zvedající se přední pneumatiku a vhodnými zásahy zajistí dosažení maximální akcelerace.
- Wheelie Control Mode — vhodný pro jízdy na tvrdých rovných površích. Režim vám umožní držet kola na hladkém povrchu až do nejvyšší rychlosti.
TECHNOLOGIE SMART
Model je vybaven komponenty s technologií Spektrum Smart, která nabízí více informací o modelu, jednodušší obsluhu a péči o akumulátory. Všechny komponenty SMART včetně baterií, jsou schopny spolu komunikovat a přenášet telemetrii. Obsažený vysílač DX3PM zobrazuje stav nabití Smart akumulátoru v modelu pomocí LED na svrchní straně. Jako tuning můžete zobrazit kompletní telemetrii (otáčky, rychlost, teplota a další), použitím univerzálního vysílače Spektrum s displejem, např. DX5C, nebo DX5 Pro.
JEDNOTKA SETRVAČNÍKU
Gyroskopický moment pro udržení rovnováhy motorky je vytvářen otáčejícím se ocelovým setrvačníkem, s otáčkami více než 22000 ot./min. Setrvačníková jednotka s motorem 2700Kv a elektronikou, je namontována v rámu co nejníž a vepředu.
OPĚRNÉ BOČNÍ KOLEČKA
Nedělejte si starosti, pokud přední pneumatika ztratí přilnavost a půjde do smyku. Štíhlé boční tyče s kolečky jsou připraveny zabránit modelu aby překročil svůj maximální úhel náklonu, a zároveň pomáhají při vyrovnání náklonu při výjezdu ze zatáčky. Tyče obsahují zarážky pro přenastavení na různé typy povrchu. Kolečka rovněž pomáhají při položení motorky na bok, pokud je zadní pneumatika na zemi, stačí jen přidat plyn a můžete opět pokračovat v jízdě!
SERVO-SAVER ŘÍZENÍ
Tuhé pružiny servo-saveru s kompozitními deskami namontovanými na ložiscích, zajistí konzistentní řízení a vysokou schopnost ochránit servo. Ale to není všechno, servosaver také zásadně zlepšuje stabilitu při jízdě v zatáčkách, skocích a přejíždění nerovností.
TLUMIČ HLAVY ŘÍDÍTEK
Pro perfektní vyladění a jízdní zážitek je klíčovým prvkem modelu komora mezi horním a spodním ložiskem hlavového uložení, naplněná velmi hustým olejem o viskozitě 500000cSt. To umožňuje výborné tlumení servosaveru a snižuje vibrace hlavy.
KOMPLETNÍ ELEKTRONIKA
Model je přímo napěchován elektronikou - střídavý regulátor Firma 85A Smart, výkonný střídavý motor Firma 3652 3800kv, přijímač DSMR, jednotka setrvačníku a serva řízení S620PM ProMoto MG a přední brzdy SX108PM ProMoto Micro MG.
ÚZKÝ PODVOZEK
Aby bylo možné vytvořit správný maketový krosový vzhled, musela se elektronika a baterie motorky vejít do kompaktního úzkého podvozku. I přes stísněné prostory v šasi, umožňuje lože pro akumulátor v sedle jezdce, použít standardní akumulátor 2S LiPol 5000mAh.
REALISTICKÁ FIGURKA JEZDCE
Figurka jezdce je realisticky ztvárněna, včetně bot, helmy, rukavic a veškerého motokrosového vybavení. Figurka jezdce je na rozdíl od ostatních, vyrobena z pogumovaného plastu s vnitřní pěnovou vložkou. Toto složení zajišťuje vysokou odolnost jezdce který je pevný, ale zároveň dostatečně pružný při nárazu.
LICENCOVANÉ PNEUMATIKY DUNLOP GEOMAX MX53
RC motorka Promoto-MX je vybavena oficiálně licencovanou replikou pneumatik Dunlop, Geomax MX53. Tyto pneumatiky stejně jako u originálu, poskytují vysokou trakci a dlouhou životnost.
REPLIKA KOL
Realistická kola s disky se skutečnými paprsky, jsou dalším prvenstvím pro model Promoto-MX. Konstruktéři Losi vytvořili neuvěřitelně realisticky vypadající paprsková kola s potřebnou odolností pro motokros, jako nikdo předtím.
LICENCOVANÁ GRAFIKA PRO CIRCUIT
Značka Losi se spojila s velmi úspěšným týmem superkrosových závodů Pro Circuit, aby vytvořila oficiálně licencovanou grafiku pro model Promoto-MX. Od roku 1991 má tým Pro Circuit na okruhu AMA Supercross nejsilnější tým.
VÝSTANÍ A STARTOVNÍ STOJÁNEK
Obsažený stojánek pro údržbu a vystavení je po vzoru skutečného stojanu doplněn odpovídající grafikou. Součástí balení je také startovací stojánek, který drží celou motorku ve vzpřímené poloze na startu, ve stylu startovních boxů. Po roztočení sertvačníku, můžete vyjet na dráhu.
KAPOTÁŽ S GRAFIKOU
Žádný motokrosový stroj by nevypadal dobře bez pořádné grafiky. Promoto-MX má veškeré díly – přední blatník, poznávací značku, chrániče vidlice, přední a zadní boční panel i zadní blatník – vše je zbarveno v oficiálně licencované vinylové grafice, která je ale vysoce odolná a připravená k závodům.
REALISTICKÉ DETAILY
Model je detailně zpracován do poslední maličkosti, jako je brzdová a spojková páka, lanka, brzdy, výfuk apod.
KONSTRUKCE PŘEDNÍ VIDLICE
Přední vidlice je při běžné jízdě tuhá, ale v případě nárazu se stlačí tak, aby bezpečně absorbovala energii. Toto ochrání součásti přední vidlice a další komponenty před ohnutím a poškozením.
ZADNÍ BLATNÍK
Běžný, napevno namontovaný zadní blatník by na modelu dlouho nevydržel a proto má Promoto-MX zadní blatník sklopný s elastomerovým odpružením. Proto se může při jízdě po zadním kole odkloni a motorka se opře o odolný nylonový zadní nárazník pod ním.
KLUZNÉ DESKY A VZDUCHOVÉ OTVORY
Kompozitní kluzné desky lemují přední a spodní část podvozku Promoto-MX. Nabízejí ochranu při nárazech, čímž pomáhají chránit elektroniku namontovanou uvnitř. Větrací otvory na každé straně kola jsou uzavřeny, ale lze je otevřít, aby se zajistilo proudění chladicího vzduchu, když je teplota vzduchu příliš vysoká.
PODVOZEK Z HLINÍKOVÝCH DESEK
Dvojité hliníkové desky základní konstrukce šasi chrání veškerou elektroniku a dávají motorce Promoto-MX realisticky úzký vzhled. Rovněž dodávají rámu potřebnou tuhost a odolnost.
ZADNÍ ODPRUŽENÍ
Stejně jako velké motocykly, má Promoto-MX zadní odpružení se zvyšující se mírou tuhosti. Odpružení je měkké kolem maximální světlé výšky pro hladké ovládání a vynikající přilnavost. Pružení je při větších rázech stále více tuhé aby zadní kolo nešlo až nadoraz. V kombinaci s olejem plněným v tlumičích, je RC motocykl připraven na jakýkoliv povrch.
PŘEDNÍ VIDLICE
Přední vidlice Promoto-MX má nový moderní design s vnitřní pružinou a tlumičem. Trubky přední vidlice jsou navrženy tak, aby fungovaly podobně jako běžné RC tlumiče, lze je vyladit změnou viskozity oleje. Pomocí proti sobě vinutých pružin lze distanční podložky použít také k nastavení světlé výšky. A co je možná nejdůležitější, vypadají úžasně – stejně jako skutečné!
SPRÁVNÝ ÚHEL HLAVY
Po měsících testování různých našel vývojový tým produktu Promoto-MX to nejlepší nastavení úhlu hlavové trubky 62,4°, pro nejlepší vyvážení jízdy na Off-Road i On-Road tratích.
VÝKONNÝ STŘÍDAVÝ POHON
Promoto-MX je vybaven vysoce výkonným pohonným systémem se 4-pólovým střídavým motorem 3652 3800kv s 85A regulátorem. To zajišťuje vysoký točivý moment, brutální akceleraci a rychlost až 65 km/h.
FUNKČNÍ PŘEDNÍ BRZDA
Motor zvládá zadní brždění prostřednictvím hnacího ústrojí, ale stejně jako u motocyklů 1:1, se většinou brzdí přední brzdou. Ke zpomalení Promoto-MX je použita přední brzda s ocelovým kotoučem a brzdové destičky ovládané třmenem přes servo pomocí bowdenu. To zkrátí brzdnou dráhu motorky na polovinu.
ZÁVODNÍ KLUZNÁ SPOJKA
Vzhledem k tomu, že motor má velmi vysoký výkon, je použita dvoukotoučová kluzná spojka, používaná u závodních aut. Spojka chrání hnací ústrojí ale zároveň ani neomezuje výkonnost motorky.
REALISTICKÝ ŘETĚZOVÝ POHON
Ocelové články a 70 válečkových čepů se vinou kolem 10-zubového ocelového hnacího řetězového kola a 36-zubového hliníkového řetězového kola náboje zadního kola. Bez ohledu na podmínky, bude řetězový pohon pohánět zadní pneumatiku efektivně a spolehlivě.
PŘIPRAVEN K JÍZDĚ
Losi Promoto-MX se dodává plně sestaveno, včetně vysílače Spektrum Smart a již nainstalované palubní elektroniky. Dokonce i AA baterie vysílače jsou součástí dodávky! Stačí přidat 2S LiPol baterii s konektorem IC5 a kompatibilní nabíječku a můžete vyrazit. Poznámka: Adaptéry IC3/IC5 se nevejdou do prostoru v Promoto-MX. Je vyžadována LiPol baterie s konektorem IC5 nebo EC5.
Vlastnosti
- Nejlépe vypadající a nejvýkonnější RC motorka
- Nová, patentovaná technologie Spektrum MS6X
- Setrvačník s vysokými otáčkami, integrovaný do rámu
- Oficiálně licencovaná grafika Pro Circuit a výbava pro jezdce
- Oficiálně licencované pneumatiky Dunlop MX53
- Proměnná tuhost zadního odpružení
- Výkonný střídavý pohon udělí motorce rychlost až 65 km/h
- Jízdní režimy Dirt, Street a Wheelie Control
- Protinárazová konstrukce přední vidlice
- Realistická postava jezdce s autentickým vybavením
- Funkční přední kotoučová brzda ovládaná servem
- Řetězový pohon s dvoukotoučovou kluznou spojkou
- Startovací stojan
- Parkovací stojan
* Informace o specifikaci voděodolnosti naleznete v návodu k použití. Tipy a triky na provoz v mokrém prostředí naleznete v blogu.
Doporučujeme koupit
V balení je kompletní motorka s vysílačem. Není obsažena pohonná baterie LiPol 2S 5000mAh s konektorem IC5 nebo EC5 a vhodný nabíječ.
Doporučené akumulátory
Pro napájení RC modelu auta doporučujeme pohonný LiPol akumulátor se 2 články (7.4V).
- Pro ekonomický provoz LiPo akumulátor Spektrum Smart LiPo 7.4V 5000mAh 30C HC IC5 s konektorem IC5 a technologií Smart.
- Pro dravější jízdu Spektrum Smart LiPo 7.4V 5000mAh 50C HC IC5 s konektorem IC5 a technologií Smart.
Akumulátory Spektrum s technologií Smart v současné době představují nejmodernější a nejbezpečnější způsob údržby a nabíjení akumulátorů. Výhody technologie Spektrum Smart naleznete zde.
Doporučené nabíječe pro konvenční i Smart akumulátory
Pokud se rozhodnete používat moderní Smart LiPo akumulátory, pak doporučujeme tyto nabíječe:
- Síťový nabíječ Spektrum S1100AC s jedním výstupem 1x 100W.
- Síťový nabíječ Spektrum S1400 s jedním výstupem 1x 400W.
- Síťový nabíječ Spektrum S2200 se dvěma výstupy 2x 200W.
Příslušenství pro běžný provoz
Pro běžný provoz RC modelů potřebujete lepidlo na pneumatiky, lepidlo na šrouby, sadu nářadí a silikonový olej do tlumičů. Z našeho sortimentu doporučujeme cenově dostupnou sadu nářadí pro RC auta.
Lepidlem na pneumatiky se lepí pneumatiky k ráfku disku. Vždy je nutné, aby pneumatika byla po celém obvodu pevně přilepena k ráfku kola! Pokud pneumatika nebude přilepena po celém obvodu, může dojít k jejímu roztržení. Lepidlo na pneumatiky má speciální složení, které je schopno lepit materiály jako guma či nylon a současně po zatvrdnutí je lepidlo pružné. Z naší nabídky doporučujeme lepidlo Robitronic Tire Glue - viz doporučené příslušenství.
Občas je třeba doplňovat silikonový olej do tlumičů modelu a měnit olej v diferenciálech. Běžným provozem dochází jen k nepatrným únikům silikonového oleje po pístnicích tlumiče. V případě, že povrch pístnic tlumičů nebo stav těsnění je ve špatné stavu, únik oleje může být velký. Pro tyto případy se dodávají opravné sady či jednotlivé díly. Z naší nabídky silikonových olejů doporučujeme silikonové oleje TLR (Team Losi Racing), viz doporučené příslušenství.
Pro běžnou údržbu je potřeba lepidlo na šrouby. Šrouby zašroubované v kovovém materiálu (např. šrouby v motoru, stavěcí šroub v pastorku) musí být proti povolení tímto lepidlem zajištěny.
Ochranné obaly na akumulátory
Ochranné obaly jsou určeny k omezení rizika spojeného s přepravou a nabíjením akumulátorů. LiPo akumulátory dokáží, při zachování malých rozměrů a nízké hmotnosti, poskytnou vysoké vybíjecí proudy a disponují velkou kapacitou pro dlouhý jízdní čas. Naopak LiPo akumulátor je náchylný především na mechanické poškození.