

Plastikový model Airfix A09190 - letadlo Avro Anson Mk.I v měřítku 1:48 ke slepení. Stavebnice obsahuje 175 dílků, rozpětí křídel 359 mm, obtížnost 3.
Plastikový model Airfix A09190 - letadlo Avro Anson Mk.I v měřítku 1:48 ke slepení. Stavebnice obsahuje 175 dílků, rozpětí křídel 359 mm, obtížnost 3.
Avro Anson vstoupil do služby u 48. squadrony u RAF Manston v březnu 1936. Stal se prvním typem jednoplošníku, který dosáhl služebního statusu perutě. Byl také prvním letounem RAF se zatahovacím podvozkem. V této době začal pokročilý Anson rychle přitahovat pozornost několika dalších zemí. RAF Anson Mk.I byl vybaven pevným kulometem ráže 303 ovládaným pilotem a jedním kulometem Lewis namontovaným v ručně přemísťované hřbetní věži. Mohl být také vybaven skromným bombovým nákladem.
S téměř 11 000 nakonec vyrobenými Ansony byl poslední exemplář RAF stažen z provozu jako komunikační letadlo stanice v roce 1968.