P-51 Dago Red 1100mm ARF
Velmi úspěšná závodní přestavba legendárního P-51D Mustang pro závody okolo pylonů Dago Red Franka Taylora vznikla na počátku 80. let minulého století a posbírala řadu světových rekordů a 6 vítězství v National Championship Air Races.
Polomaketa závodního letadla z takřka nerozbitného EPO poháněná výkonným střídavým elektromotorem C3948-KV900 s napájením ze čtyřčlánkového LiPo akumulátoru pro zkušené piloty, kteří mají rádi menší, ale zatraceně rychlé a obratné modely.
Trup modelu z pěnového EPO je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (C3548-KV900) s maketovou pětilistou vrtulí 10x8,5", s osazeným 80 A střídavým regulátorem s výkonným spínaným stabilizátorem napájení SBEC, stabilizační jednotkou Reflex V2 a servy směrovky a výškovky. Snadný přístup k pohonnému akumulátoru a palubní elektronice zaručuje odnímatelná horní část trupu s překrytem kabiny.
Křídlo s polosouměrným profilem z pěnového EPO je jednodílné; k trupu se upevňuje šrouby. Křidélka a vztlakové klapky jsou ovládány dvěma páry serv uložených v křídle s krátkými drátovými táhly. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.
Ocasní plochy jsou z EPO, směrovka a výškovka jsou ovládány servy uloženými v prostoru kabiny pomocí lanovodů.
Podvozek je dvoukolový elekricky zatahovatelný s pěnovými koly.
Pro model budete potřebovat LiPo čtyřčlánky 2600 mAh se zatížitelností nejméně 35C.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším sedmikanálovou RC soupravu, výhodu budou mít samozřejmě majitelé vícekanálových počítačových souprav umožňujících individuální nastavování a dojlaďování serv křidélek, klapek i podvozku. Ovládána jsou křidélka, vztlakové klapky, směrovka, výškovka, otáčky motoru a zatahování podvozku.
ARF set obsahuje: téměř hotový model se střídavým motorem, vrtulí, regulátorem otáček 80A, 6 servy a elektrickým zatahovacím podvozkem, sadu příslušenství a návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1070 |
Délka [mm] | 970 |
Plocha křídla [dm2] | 20.7 |
Hmotnost [g] | 1390 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,P(2),F(2) |
Náročnost stavby | S1 |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Pohon a RC vybavení:
Motor | *C3948-900 |
Regulátor | *střídavý 80A |
Vrtule | *10x8,5" pětilistá |
Akumulátor | FOXY G3 11,1 V 2600 mAh |
Serva | *6x 9g digitální s kovovými převody |
RC souprava | min. 7 kanálů |
*) Součást ARF setu |