

Stavebnice plastikového modelu letadla Airfix A04059 Bristol Blenheim MK1f ke slepení. Měřítko 1:72, rozpětí křídel 238 mm, počet dílků 156, stavební obtížnost 2.
Stavebnice plastikového modelu letadla Airfix A04059 Bristol Blenheim MK1f ke slepení. Měřítko 1:72, rozpětí křídel 238 mm, počet dílků 156, stavební obtížnost 2.
Bristol Blenheim byl původně koncipován jako rychlý letoun pro civilní létání. Jeho vývoj byl financovaný ze soukromých zdrojů. Díky v té době nezvykle vysoké cestovní rychlosti a skvělé ovladatelnosti okamžitě upoutal pozornost RAF. Po vypuknutí druhé světové války se Blenheim byl dostupný ve větším množství, než kterákoli jiná letadla RAF.
Před vypuknutím druhé světové války neměly RAF těžké stíhací letadla s dlouhým doletem. Proto asi 200 ks Bristol Blenheim MK1 středně byly přeměněny na verzi F. Hlavní rozdíly zahrnovaly přidání dalších zbraní - celkem 4 kulometů 303 připevněnými pod břichem letadla a letecký radar pro noční létání. V pozdější době byla většina letounů přesunuta pouze na nočné lety, protože při denním létání utrpěla těžké ztráty.
Stavebnice plastikového modelu letadla Airfix A04059 Bristol Blenheim MK1f ke slepení. Měřítko 1:72, rozpětí křídel 238 mm, počet dílků 156, stavební obtížnost 2.