Airfix Messerschmitt Me262, P-51D Mustang (1:72) (Giftset)

1 209,00 Kč
AF-A50183

Plastikový model Airfix A50160 - letadlo Messerschmitt Me262, P-51D Mustang v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 118 dílků, lepidlo, štětec a barvičky, obtížnost 2.

Počet
Není skladem

Obsah balení

Akrylové barvičky, lepidlo, štětec, 2 modely letadel.

Charakteristika

Plastikový model Airfix A50160 - letadlo Messerschmitt Me262, P-51D Mustang v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 118 dílků, lepidlo, štětec a barvičky, obtížnost 2.

Informace o předloze:

Messerschmitt Me 262

Přezdívaný Schwalbe (vlaštovka) ve stíhacích verzích, nebo Sturmvogel v roli stíhacího bombardéru, byl první operačně nasazený proudový stíhací letoun. Konstrukční práce začaly před druhou světovou válkou, ale problémy s motory, metalurgií a zásahů z nejvyšších míst dostaly letadlo do služby u Luftwaffe až od poloviny roku 1944. Me 262 byl rychlejší a silněji vyzbrojený než jakýkoli spojenecký stíhač, včetně britského proudového letounu Gloster Meteor. Šlo o jednu z nejpokročilejších druho-válečných leteckých konstrukcí v operační službě, a jeho role zahrnovaly lehký bombardér, průzkumné a experimentální varianty nočních stíhaček.

P-51D Mustang

Jednomístný stíhací letoun P-51 Mustang od North Americanu je bez nejmenších pochyb jedním z nejslavnějších letadel v historii a dodnes je považován za nejlepší stíhačku poháněnou tradičním pístovým motorem, která za druhé světové války brázdila oblohu. Vývoj P-51 proběhl velice rychle a celý byl v podstatě postaven kolem motoru Packard V12, dobře známého a spolehlivého motoru Rolls-Royce Merlin vyráběného pod licencí ve Spojených státech. Ten mu poskytoval výkon přes 1600 koní. Právě díky němu dokázal Mustang dosáhnout rychlosti 700 km/h. P-51D, nejslavnější a nejúspěšnější varianta, byla vyzbrojena šesti kulomety 0.5 M2 Browning zabudovanými v křídlech. Tento stroj byl využíván pro operace na všech bojištích, své nejznámější úkoly však plnil jako doprovod bombardérů při náletech nad Evropou. Kromě toho sloužil také u Britského královského letectva, kde bylo několik stíhacích jednotek vybaveno verzemi D a K přejmenovanými na Mustang Mk. IV a IVa.

Airfix
AF-A50183