

Academy plastikový model letadla Focke-Wulf Fw190A-6/8 v měřítku 1:72 ke slepení.
Academy plastikový model letadla Focke-Wulf Fw190A-6/8 v měřítku 1:72 ke slepení.
Focke-Wulf Fw190 vzlétl poprvé na oblohu v roce 1939, a když byl na konci roku 1941 nasazen do ostrého provozu, ihned se z něj pro stíhací letouny RAF stala velká hrozba, neboť byl rychlejší i mrštnější než tehdy sloužící Spitfire V.
A-6 byl vyvinut tak, aby řešil nedostatky zjištěné u předchozích modelů „A“ při útoku na americké těžké bombardéry. Bylo představeno konstrukčně přepracované a lehčí křídlo a normální výzbroj byla zvýšena na dva trupové kulomety MG 17 a čtyři 20 mm křídla MG 151/20E a vnější křídlo děla s většími muničními boxy.
A-8 vstoupil do výroby v únoru 1944, poháněn buď standardním BMW 801 D-2 nebo 801Q (také známý jako 801TU). Změny zavedené ve Fw 190 A-8 zahrnovaly také nouzový posilovací systém Erhöhte Notleistung se vstřikováním C3 do stíhací varianty Fw 190 A (podobný systém s menším výkonem byl namontován na některé dřívější Jabovarianty 190 A), což zvyšuje výkon na 1 980 PS (1 950 k; 1 460 kW) po dobu 10 minut. 10 minutovou nouzovou energii lze použít až třikrát na misi.
Výkony
Výzbroj základní verze: