

Stavebnice neplovoucí makety lodi Mantua Model Wasa v měřítku 1:60 z roku 1626. Loď švédského krále Gustava Adolfa II, která měla zajistit nadvládu v Baltském moři, je jednou z nejznámějších lodí, a to kvůli svému tragickému potopení během první plavby. Dřevěné díly, lišty, kování, lanoví, plány atd.
Balení obsahuje sadu překližkových dílů, sadu dřevěných lišt o různém průřezu, blistr s drobnými díly, díly z mosazi, sadu výkresů a vícejazyčný manuál.
Stavebnice neplovoucí makety lodi Mantua Model Wasa v měřítku 1:60 z roku 1626. Loď švédského krále Gustava Adolfa II, která měla zajistit nadvládu v Baltském moři, je jednou z nejznámějších lodí, a to kvůli svému tragickému potopení během první plavby. Dřevěné díly, lišty, kování, lanoví, plány atd.
Wasa byla postavena v letech 1626-1628 holandským stavitelem lodí Henrikem Hybertssonem pro švédského krále Gustava Adolfa II. Cílem bylo zajistit nadvládu v Baltském moři. Loď měla výtlak 1400 tun a obrovskou plochu 1150 metrů čtverečních, délku 62m a výšku 50m. vyzvednut v letech 1959 až 1961. Vysoká bohatě zdobená nástavba se dvěma dělovými palubami a neobvykle vysokým počtem děl snižovala stabilitu lodě. Na svou první plavbu vyplula Vasa dne 10. srpna 1628. Vypálila jednu slavnostní salvu a když opouštěla přístav, zasáhly ji postupně poryvy větru, kdy se naklonila tak, že otevřenými dělovými střílnami do ní vnikla voda a Vasa se potopila. Loď se plavila přibližně 1500 metrů a na její palubě zahynulo nejméně 30 členů posádky. Vasu objevil v roce 1956 soukromý průzkumník Anders Franzén a loď byla vyzvednuta. Dnes je Wasa v přístavu ve Stockholmu.
Rozsáhlá stavebnice velké neplovoucí makety historické lodi pro náročné modeláře. Krásná a velká loď Wasa v měřítku 1:60 z roku 1768 má délku 1180mm, proto jde zpracovat velmi podrobně. V plastovém blistru najdete ohromné množství maketových dřevěných i kovových prvků, sada kování s největším počtem pečlivě vyrobených a pozlacených odlitků, zpracovaných do nejmenších detailů, které přímo použijete při stavbě. Řada výkresů v měříktu 1:1 vám umožní porovnávat vyráběné díly s výkresy a docílit tak vysoké přesnosti. Maketa je velmi pracná a není proto určena pro začátečníky.
Do stavby modelů lodí se stavební obtížností Expert by se měli pouštět pouze zkušení modeláři s dlouholetými zkušenostmi se stavbou, kteří májí kompletní přehled o problematice a mají zvládnuty všechny technologie a postupy prací při stavbě statických maket lodí. Rovněž je potřeba mít zkušenosti se zpracováním různých materiálů, lepením, barvením a orientací ve výkresech a stanovení vlastních stavebních postupů. Návod zde je pouze orientační pomůckou postupu stavby.
Tyto modely jsou velmi obsáhlé a detailní s až muzejní kvalitou, kterou zkušení modeláři staví měsíce i roky.
Italský výrobce Mantua Model je již desítky let významným výrobcem modelů lodí. Díky svým velkým a bohatě vybaveným stavebnicím historických modelů lodí, jako je Sovereign of the Seas, San Felipe nebo Royal Caroline, Mantua Model stanovil vysoké standardy a jako první zavedl technologii řezání laserem do modelářského průmyslu. Známí italští návrháři navrhli pro Mantua Model sortiment známých a klasických modelů, které se staly nepostradatelnou součástí modelářského světa.
Pro stavbu doporučujeme koupit nářadí, lepidlo a barvy.
Ke stavbě modelů lodí je nutné vhodné nářadí. Doporučujeme výbornou sadu Modelcraft nářadí pro lodní modeláře (sada 12ks), nebo Modelcraft nářadí pro modeláře (sada 18ks). Dále doporučujeme koupi nylonových svorek a nepostradatelné modelářské špendlíky. Pro úpravu, přesné řezaní, lepení dílů a také jako ochranu stolu doporučujeme modelářskou podložku.
Pro lepení doporučujeme univerzální disperzní lepidlo a Robitronic vteřinové lepidlo střední 20ml. K barvení doporučujeme akrylové emailové barvy. Barvy nanášejte kvalitními štětci (ploché štětce na povrchy, kulaté štětce pro detaily).