KAVAN Cumul 100 větroň kit 2540mm

7 990,00 Kč
KAV02.8019
Stavebnice vysokovýkonného termického větroně/motorového větroně o rozpětí 2540 mm pro pohon 300-450W střídavým elektromotorem. Velmi lehká klasická celobalsová konstrukce z CNC vyřezávaných dílů, trup s laminátovou gondolou a uhlíkovým ocasním nosníkem. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka a výškovka. Stavebnice obsahuje díly trupu pro verzi větroň i elektrolet.
Počet
Není skladem

Staří větroňáři říkávali, že pořádný model začíná od rozpětí dva a půl metru neboli 100 palců...S  Cumulem 100 se můžete snadno přesvědčit, že měli naprostou pravdu!
Výkonný termický větroň patří v hangáru rekreačního modeláře k těm nejvděčnějším strojům - nic se nevyrovná poklidným relaxačním letům za mírných podmínek, kroužení v termice pod obláčky, tichému poletování v podvečerním klidu, kdy se můžete posadit a přihlížet tomu, jak váš elegantní model létá skoro sám... CUMUL 100 ale umí daleko více - díky plně mechanizovanému křídlu s křidélky a klapkami se můžete důkladně vyřádit při jeho nastavování a plně využít možnosti vaší počítačové RC soupravy. Letové režimy pro zvýšení pronikavosti při vyhledávání termiky nebo pro zvýšení vztlaku při kroužení ve stoupavém proudu, úžasně účinná butterfly brzda pro přistání „na pětníku“ - to je jen pár možností, jak si létání s Cumulem 100 opravdu užít. A pokud máte v sobě soutěživého ducha, CUMUL 100 vyhovuje pravidlům mezinárodní kategorie FAI F5J nebo národních tříd RCEP/RCEN/RCEV.

Model CUMUL 100 byl zkonstruován a vyrábí se v České republice.

Stavebnice vysokovýkonného termického větroně klasické velmi lehké celobalsové konstrukce v rozsypu, který můžete také snadno upravit pro pohon střídavým elektromotorem třídy KAVAN C2836/AXI 2217. CUMUL 100 je ideálním projektem pro modeláře, který si chce postavit opravdu výkonný model pro rekreační i soutěžní létání. Díky promyšlené konstrukci s CNC vyřezávanými díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. S Cumulem 100 se neztratíte v soutěžích kategorie F5J nebo v různých „enduro“ třídách. Stavebnice obsahuje díly trupu pro čistý větroň i elektrolet. Stavba jde hezky rychle a není jí příliš mnoho – CUMUL 100 je pořád relativně jednoduchý model, ale není určen pro začátečníky.

Přední část trupu tvoří laminátová gondola s odnímatelným krytem pro dokonalý přístup k servům směrovky a výškovky uloženým v překližkovém loži, přijímači a popř. motoru, regulátoru a pohonnému akumulátoru. Pro snadnou úpravu gondoly pro instalaci elektromotoru je součástí stavebnice i překližkový přípravek pro odříznutí špičky trupu. Ocasní část trupu tvoří nosník z uhlíkové trubky s vlepeným pylonem s jádrem z lehké překližky plátovaným balsou pro upevnění vodorovné ocasní plochy. Součástí stavebnice je i nastavitelný vlečný háček.

Trojdílné křídlo s profilem AG 40-42 je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. Hlavní nosník je tvořen pásnicemi ze smrkových lišt s balsovou stojinou, což zaručuje vysokou pevnost kostry při velmi nízké hmotnosti. Uši s elegantními winglety se k centroplánu připojují uhlíkovými spojkami a duralovými vymezovacími kolíky. Klapky a křidélka jsou ovládány nezávisle čtyřmi servy pomocí krátkých drátových táhel. K trupu se křídlo upevňuje dvěma plastovými šrouby.

Ocasní plochy jsou deskové, lepené z CNC vyřezávaných balsových dílů. Pro snadnou přepravu je vodorovná ocasní plocha odnímatelná; upevňuje se 2 plastovými šrouby. Kormidla jsou ovládána drátovými lanovody.

Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - např. transparentní fólií KAVAN nebo Oracover® pro ryze rekreační létání; pokud stavíte soutěžní stroj, přednost má lehčí fólie Oralight® nebo podobné materiály.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu. Pro rekreační létání vyhoví dobrá 15-20 g mikroserva s kovovými převody a tahem aspoň 2,5 kg.cm; pro sportovní a soutěžní létání byste neměli váhat s instalací silných a rychlých mikroserv, jako jsou KAVAN GO-1023MG pro křidélka a klapky a KAVAN GO-1020MG/GO-1021MG pro směrovku a výškovku (ve stavebnici dodávaná lože jsou „šita na míru“ těmto servům).

Pro napájení palubní elektroniky soutěžního větroně je ideální LiPo dvoučlánek 800-1000 mAh.

Pro pohon elektrické verze budete potřebovat 300-450 W střídavý elektromotor o průměru 28 mm; naše prototypy létají s motory KAVAN C2836-1120 a KAVAN PRO 2836-1050 s vrtulí 10x6“ s 32 mm vrtulovým kuželem a regulátory KAVAN R-40SB Plus nebo KAVAN PRO-40SB s napájením z 3S LiPo akumulátorů 11,1 V 750-850 mAh se zatížitelností aspoň 30C pro rekreační a 40C pro soutěžní létání.

Stavebnice obsahuje: CNC vyřezávané balsové a překližkové díly, nosníky a balsová prkénka na tuhý potah, laminátovou trupovou gondolu, uhlíkový trubkový ocasní nosník, sadu příslušenství, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod.

Rozpětí [mm]2540
Délka [mm]1435
Hmotnost od  [g]750
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Náročnost stavbyS2
Náročnost pilotážeP1
Kavan
KAV02.8019