- Sleva!
Bravus 2400 ARF
Naše oblíbená GAMA 2100 a ALPHA 1500 dostaly dospělého bratříčka! Nový BRAVUS má důkladnou konstrukci z pěnového EPO důmyslně zpevněnou výztuhami z uhlíkových trubek a pásnic; elegantní tvary moderního větroně a křídlo o rozpětí nádherných 2400 mm s „plnou mechanizací“ – s ovládanými klapkami a křidélky. BRAVUS 2400 je díky tomu výborný pokračovací model vhodný pro rekreační létání v termice i za mírnějších podmínek na svahu – a je prakticky hotový! Stačí nasadit poloviny křídla, dvěma šrouby přišroubovat vodorovnou ocasní plochu, připojit přijímač a pohonný akumulátor – a můžete letět!
Zachovány samozřejmě zůstávají osvědčené přednosti Gamy: křídlo s velkou nosnou plochou, ovládaná křidélka, klapky, směrovka i výškovka, pohon výkonným střídavým motorem. Robustní - a přitom velmi lehká - konstrukce z pěnového EPO s uhlíkovými výztuhami zaručuje vynikající odolnost proti poškození při havárii nebo aspoň velmi snadnou opravitelnost, pokud už k nějaké škodě dojde. Pro ovládání vám v zásadě stačí i ta nejobyčejnější šestikanálová RC souprava - samozřejmě, pro plné využití možností modelu je dobré použít aspoň sedmikanálový počítačový vysílač s mixy pro větroň se 4 servy v křídle. Napájení zajistí běžný Li-Po tříčlánek 2600-3000 mAh - opět nic náročného, to má dnes každý.
BRAVUS 2400 je výkonný motorový větroň z vysoce odolného extrudovaného polyolefinu EPO poháněný střídavým motorem. Trup s namontovaným motorem (s rotačním pláštěm, C2836-850 ot./min na V), regulátorem RAY G2 R-50SB s výkonným spínaným BEC stabilizátorem pro bezpečné napájení 6 serv a servy směrovky a výškovky nainstalovanými v kýlovce je vylisován z pěnového EPO; pevnou "páteř" trupu tvoří uhlíková trubka. Kryt kabiny je odnímací s magnetickými uzávěry. Regulátor otáček je jednoduše programovatelný s pomocí vysílače nebo programovací karty RAY G2, napájet jej můžete z LiPo, LiFe i NiMH akumulátorů. Vrtule 9x7“ je sklopná, s turbokuželem s otvorem pro vstup chladícího vzduch ve středu. Chlazení motoru, regulátoru a akumulátoru napomáhají další vstupy chladícího vzduchu na bocích přídě, nezbytné výstupní otvory pro ohřátý vzduch jsou na bocích trupu v prostoru pod křídlem.
Dvoudílné křídlo s osvědčeným "plachtařským" profilem je rovněž vylisováno z EPO, křidélka a klapky vyztužené uhlíkovými pásnicemi jsou ovládány 2 páry serv uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují dvěma uhlíkovými trubkovými spojkami; uvolnění polovin křídla za letu brání pojistné šrouby na spodní straně křídla.
Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPO, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Výškovka je opět vyztužena uhlíkovou pásnicí.
Příprava k letu modelu v základním provedení zahrnuje pouze upevnění ocasních ploch (přilepením středním vteřinovým lepidlem), nasazení polovin křídla a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu (pokud se spokojíte s jen s ovládáním křidélek, směrovky a výškovky), ale pro plné využití možností modelu je vhodné použít aspoň šestikanálovou počítačovou RC soupravu (v tom případě se serva klapek zapojují pomocí Y-kabelu do jednoho kanálu přijímače) nebo ještě raději aspoň sedmikanálovou umožňující zapojit a nastavit všechna serva samostatně.
Pro napájení Bravusu 2400 budete potřebovat tříčlánkový LiPo akumulátor 11,1 V s kapacitou aspoň 2600 mAh. Model bez problémů „uveze" tříčlánky až do cca 3300 mAh.
BRAVUS 2400 je určen pro mírně pokročilé piloty - pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat s výkonným termickým větroněm. Návod obsahuje důkladnou tabulku s doporučenými výchylkami všech kormidel, takže se budete moci důvěrně seznámit s pokročilým nastavováním větroně s křidélky a klapkami, naučíte se, k čemu jsou dobré letové režimy poskytující vyšší vztlak pro kroužení v termice nebo naopak zvýšenou pronikavost pro rychlé vyhledání dalšího stoupavého proudu. Výkon motoru je dostatečný pro setrvalé stoupání pod úhlem cca 30-40°, takže nastoupání do dostatečné výšky pro lov termiky nebude nijak dlouhé! BRAVUS 2400 citlivě reaguje i na slabou termiku a neztratí se ani za mírnějších podmínek na svahu. A s ovládanými vztlakovými klapkami, letovými režimy a butterfly brzdou to bude úplně jiná pohádka!
ARF set obsahuje: trup vylisovaný z EPO s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí 9x7", regulátorem otáček 50A, a 2 servy, křídlo vylisované z EPO s instalovanými 4 servy, ocasní plochy z EPO, 2 uhlíkové trubkové spojky křídla, a návod ke stavbě a létání.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 2385 |
Délka [mm] | 1105 |
Hmotnost [g] | 1300 - 1360 |
Plocha křídla [dm2] | 31.1 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Náročnost stavby | S0,S1 |
Náročnost pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavení:
Motor | * RAY C2836-850 |
Regulátor | * RAY G2 R-50SB |
Vrtule | *sklopná s listy 9x7" |
Akumulátor | RAY G4 11,1 V 2700 mAh |
Serva | *6x |
RC souprava | min. 7 kanálů počítačová |
*) Součást ARF setu |